Perubatan Homeopati

Perubatan Homeopati

Perubatan homeopati telah wujud selama bertahun-tahun. Homeopati, bersebelahan dengan rawatan perubatan konvensional, adalah bentuk yang paling banyak digunakan rawatan. Ia selamat dan berkesan.

Walaupun homeopati adalah semulajadi dan selamat, anda mesti sentiasa berunding dengan doktor atau profesional penjagaan kesihatan pakar. Ini hanyalah sebagai langkah berjaga-jaga dan akal umum.

Dos & Kekuatan

Secara umum, semakin lama anda telah mempunyai isu perubatan, kekuatan yang lebih tinggi dos. Jadi, jika ada sesuatu yang merisaukan anda untuk masa yang singkat, maka anda mulakan dengan dos yang lebih rendah.

Walau bagaimanapun, tiada apa yang ditulis dalam batu. Setiap ahli homeopati adalah berbeza dan mungkin mempunyai gaya mereka sendiri, kaedah atau falsafah. Secara umumnya, dos yang lebih rendah dan potensi adalah norma.

Melaraskan Untuk Perubatan Homeopati

Apabila mengambil ubat homeopati, seseorang mungkin perlu membuat perubahan dan juga pengorbanan. Lagipun, jika anda ingin mendapatkan dengan baik, anda perlu kekal fokus dan ditentukan. Kadang-kadang, perkara sehari-hari boleh membuat ubat yang kehilangan potensi.

Sebagai contoh, anda mungkin mahu melepaskan atau mengurangkan kopi. Anda mungkin perlu mengurangkan perisa pudina dan oleh itu, menyerah pada gula-gula getah (jika anda mempunyai nafas berbau, tidak perlu bimbang. Homeopati boleh menjaga itu juga!)

Sebab untuk korban-korban ini adalah kerana anda mungkin perlu mengambil ubat homeopati dengan meletakkannya di bawah lidah anda (atau sublingually). Tidak semua rawatan homeopati adalah seperti walaupun ini. Mungkin ada salap atau krim yang terlibat dalam rawatan anda.

Homeopati Untuk Kanak-kanak & Bayi

Ramai kanak-kanak dan juga bayi dilayan dengan homeopati, jadi ia agak selamat dan diamalkan secara meluas. Ia adalah perubatan semula jadi yang menggunakan mineral, tumbuhan dan haiwan produk dalam dos yang kecil.

Homeopati anda akan bertanya beberapa soalan sebelum memulakan rawatan yang betul. Pada asasnya, homeopati membantu badan untuk merangsang keupayaan semula jadi untuk sembuh.

Perubatan homeopati telah digunakan dengan jayanya dalam bukan sahaja merawat kanak-kanak dan bayi tetapi juga wanita hamil juga. Malah, ia juga boleh digunakan ke atas haiwan yang kita cintai.

Ubat homeopati kemungkinan besar akan berkembang dalam populariti seperti yang kita menuju ke masa depan. Ia adalah selamat dan berkesan dan ia mungkin cara yang terbaik untuk berurusan dengan penyakit kita.

Giri Anantha mempunyai pengalaman dalam serangan panik dan agoraphobia. Beliau mengesyorkan penggunaan homeopati dalam merawat keadaan ini serta menggunakan homeopati untuk merawat keadaan yang lain. Untuk maklumat lanjut, sila layari sumber yang disediakan di bawah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar