Cari Bantuan Untuk Serangan panik Melalui Hypnosis

Cari Bantuan Untuk Serangan panik Melalui Hypnosis

Adakah mana-mana keadaan berikut bunyi biasa? Anda memandu dalam trafik sesak dan perlu untuk datang ke berhenti secara tiba-tiba sebagai luka pemandu cuai betul-betul di hadapan anda. Tiba-tiba, anda mendapati sukar untuk bernafas dan anda rasa terperangkap di dalam kereta anda sendiri. Anda terlibat dalam perlawanan menjerit dengan pasangan atau pasangan anda dan, seolah-olah entah dari mana, anda mula mengalami sakit dada dan pening. Anda bersendirian di dalam lif dan ia datang terhenti screeching antara lantai. Dalam tempoh dua minit bahawa lif yang diperlukan untuk menyambung semula fungsi yang betul, anda telah meyakinkan diri anda bahawa anda akan mati dalam ruang yang kecil dan tidak ada seorang pun akan menyedarinya selama beberapa minggu. Jika anda mendapati diri anda mengangguk-angguk kepala anda dengan mana-mana senario ini, atau anda telah mengalami sesuatu yang serupa, anda mungkin telah mengalami serangan panik.

Terdapat kira-kira tiga juta orang di Amerika Syarikat yang mengalami serangan panik, jadi sila tahu bahawa anda tidak keseorangan. Serangan panik digambarkan sebagai salah satu keadaan yang paling menyedihkan dan menakutkan bahawa seseorang boleh mengalami, kerana gejala-gejala boleh muncul secara tiba-tiba dan sering meniru orang-serangan jantung atau kerosakan saraf. Walaupun serangan ini boleh bertahan dari beberapa saat hingga beberapa jam, kebanyakan masa tanda-tanda akan mempamerkan diri mereka selama kira-kira tiga puluh minit. Tidak syak lagi bahawa ini setengah jam masa boleh kelihatan seperti selama-lamanya bagi seseorang di tengah-tengah genggaman serangan panik ini.

Apakah tanda-tanda bahawa anda mungkin mengalami serangan panik? Gejala-gejala boleh termasuk; lumba atau berdebar-debar degupan jantung, loya, sukar bernafas, hot flashes, menggeletar atau berjabat, rasa tercekik, dan takut kehilangan kawalan atau mati. Dengan ini dalam fikiran, ia tidak menghairankan bahawa banyak pesakit yang pertama kali menghubungi bilik kecemasan tempatan mereka secepat yang mungkin!

Terdapat banyak sebab-sebab yang orang-orang tertentu lebih cenderung untuk mengalami serangan panik. Gangguan panik telah ditunjukkan untuk berjalan dalam keluarga, jadi pasti keturunan perlu dipertimbangkan. Lelaki dan wanita yang mempunyai fobia kuat mungkin mengalami serangan panik apabila berhadapan dengan situasi atau objek supaya mereka takut sangat. Proses pengeluaran daripada alkohol, dadah, atau ubat-ubatan lain boleh menyebabkan bermulanya panik kerana kesan bahan-bahan yang keluar daripada badan. Akhir sekali, dan mungkin sebab itu tidak dianggap kerap, kekurangan ketegasan dalam seseorang individu boleh menyebabkan serangan panik. Apabila anda terlibat dalam komunikasi pasif dengan orang lain, anda mungkin boleh memegang dalam emosi penting yang akhirnya meletup dalam bentuk serangan. Walaupun ini bukan senarai yang lengkap, ramai orang yang mengalami serangan panik akan mendapati salah satu isu-isu ini sebagai sumber keadaan mereka.

Terdapat satu kaedah yang selamat dan berkesan untuk membawa satu pengakhiran kepada serangan panik yang melumpuhkan hidup anda. A hypnotherapist klinikal terlatih boleh memperkenalkan anda kepada teknik relaksasi yang akan membuka sumber awal serangan anda dan membuang sambungan yang dalam fikiran anda. Anda tidak lagi akan terpaksa hidup dalam ketakutan bahawa situasi atau orang-orang tertentu akan mencetuskan satu lagi episod trauma. Bayangkan kehidupan tanpa serangan panik dan mencari hypnotherapist untuk anda bermula di atas jalan ini hari ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar