Bagaimana untuk Pilih Peranti Microcurrent

Bagaimana untuk Pilih Peranti Microcurrent

PENGENALAN

Ini esei ringkas bertujuan untuk membantu ahli profesional yang mahu terlibat dengan amalan terapi microcurrent, atau peremajaan muka microcurrent, dalam meranduk melalui maklumat yang sering mengelirukan dihadapi ketika menyiasat perkara ini.

Secara semulajadinya, elektro-terapi cenderung untuk menjadi sukar untuk difahami untuk kesihatan dan estetik yang paling profesional. Beberapa mempunyai latihan dalam teori elektronik dan parameter, fizik atau Undang-undang Universal tenaga yang kejayaan klinikal atau kegagalan adalah berdasarkan. Kebanyakan pengeluar peranti rangsangan klinikal menawarkan latihan sangat terhad dan pengajaran, berdasarkan teknik-teknik yang terlalu mudah dan agak tidak berkesan permohonan.

Saya yakin bahawa niat orang yang menulis buku panduan elektro-terapi adalah untuk menyimpan maklumat yang semudah mungkin, tetapi kebanyakan arahan yang diberikan terdiri daripada meletakkan probe atau elektrod pad hak ke atas zon tempatan menyakitkan dan merangsang ini dengan arus yang biasanya terlalu kuat untuk maklum balas yang optimum. Bagi program latihan peremajaan muka, hampir semua yang saya lihat melibatkan teknik setempat disasarkan kepada otot muka dan tisu sahaja.

Walaupun ini adalah konsep yang mudah untuk memahami, ini bukan apa yang sebenarnya akan memberikan hasil yang paling memuaskan dan tahan lama.

Peranti Microcurrent adalah mereka yang output arus terapeutik diatur dalam sejuta penguat, atau microcurrent, pelbagai. Kejayaan dan populariti microcurrent elektro-terapi adalah berdasarkan sejarah tindak balas pesakit unggul berbanding dengan peranti milliamp konvensional. Ini adalah disebabkan oleh hakikat bahawa kebanyakan aktiviti semula jadi tubuh manusia elektrik berlaku di pico yang (trillionths) dan nano (billionths) daripada pelbagai amp, dan dalam beberapa kes mencapai pelbagai microamp itu. Penyesuaian semula bidang-bidang yang sangat halus adalah lebih baik dicapai dengan arus yang hanya lebih tinggi sedikit daripada arus semula jadi.

Peranti microcurrent Kualiti juga unggul kerana teknik-teknik rawatan yang lebih tepat dan disasarkan mereka mampu melakukan lebih daripada yang lama "tamparan pada pad, menetapkan pemasa dan meninggalkan bilik" gaya stimulator konvensional.

Microamp DAN milliamp ARUS

Keamatan tinggi arus milliamp output oleh peranti elektro-terapi yang paling benar-benar sambutan 'pembunuhan besar-besaran' dalam kebanyakan kes klinikal, walaupun sesetengah keadaan akut menyampaikan kekejangan otot, edema kasar dan sakit teruk yang memerlukan tindak balas ini pembunuhan besar-besaran untuk tujuan pertolongan cemas. Walaupun milliamps berguna, adalah dinasihatkan untuk mengikuti segera dengan microcurrents lembut untuk melegakan badan turun dari gangguan yang disebabkan oleh campur tangan intensiti tinggi semasa. Oleh itu, peranti yang menawarkan kedua-dua milli dan microcurrents melalui saluran output sama, dalam urutan, akan paling klinikal yang berguna untuk sakit dan kecederaan keadaan akut. Ini akan membolehkan anda untuk memberi rawatan milliamp ringkas pesakit diikuti dengan tempoh yang lebih microcurrents, sebaik-baiknya tanpa anda perlu untuk kembali ke bilik rawatan untuk menukar parameter.

MICROCURRENT DAN WARNA LIGHT TERAPI

Salah satu inovasi yang paling menarik dan berkesan dalam teknologi microcurrent pada tahun-tahun kebelakangan ini adalah gabungan microcurrent dengan serentak terapi cahaya warna. Microcurrents biasanya digunakan dalam julat frekuensi rendah yang berkesan mensasarkan melegakan kesakitan dan penyembuhan otot, fascia, saraf dan tendon badan fizikal. Cahaya warna terdiri daripada rangsangan kekerapan tertinggi yang selamat untuk penggunaan jangka panjang kepada badan. Panjang gelombang spektrum cahaya yang boleh dilihat (antara violet pada 400 nm sehingga merah pada 700 nm) telah ditunjukkan untuk mengaktifkan tindak balas penyembuhan sel, meningkatkan kesihatan organ dan kelenjar dan membantu dengan penyembuhan ketidakseimbangan emosi. Terapi cahaya warna juga diiktiraf untuk nilai yang hebat dalam menggalakkan peremajaan dan anti-penuaan manfaat, dengan banyak manfaat lebih microcurrent sahaja.

Apabila memilih alat terapi warna, adalah lebih baik untuk tidak terhad kepada satu atau dua warna (panjang gelombang), seperti halnya dengan laser dan peranti LED yang paling estetik. Kami mendapati dalam kajian kami bahawa kedua-dua estetik dan perubatan rawatan banyak manfaat melalui penyesuaian warna untuk keperluan pesakit individu dan jenis kulit. Hanya mempunyai laser merah, sebagai contoh akan memberi manfaat kepada sesetengah pesakit dan memburukkan orang lain. Ia adalah jauh lebih baik untuk mempunyai merah, biru, biru, hijau, Magenta dan warna penyembuhan lain supaya keperluan bertenaga sebenar setiap pelanggan ditangani dengan tepat!

Adalah berbaloi untuk membeli alat penapis yang menawarkan microcurrent serentak dan terapi cahaya warna (terapi Microlight), seperti yang anda akan menikmati fleksibiliti lebih besar dan keputusan pelanggan lebih mendalam.

PROBE DAN PAD elektrod, SALURAN OUTPUT ANEKA

Terdapat dua medium utama untuk memohon microcurrents kepada badan - melalui elektrod siasatan dan elektrod pad. Elektrod Probe mempunyai pusat perhubungan yang sangat kecil, dan sebagainya adalah ideal untuk rangsangan pencetus dan acu-mata. Peranti berkualiti juga membolehkan lokasi acu-mata melalui sistem siasatan menggunakan sistem maklum balas meter ohm. Kami mendapati banyak daripada hasil yang paling menarik dengan terapi microcurrent untuk bersama dengan rangsangan titik tertentu. Ia adalah jauh lebih baik untuk membeli peranti microcurrent yang mempunyai sistem siasatan dwi baik yang halus yang membolehkan dua mata kepada dirangsang pada masa yang sama, dan membolehkan untuk pencarian yang tepat dan lokasi titik-rintangan yang rendah. Mencari peranti dengan kedua-dua sistem maklum balas visual dan boleh didengar. Meter visual adalah yang paling berguna apabila anda boleh membaca skala tertentu 0-100, bukan hanya bunyi atau baris penunjuk LED.

Sebagai sistem rawatan seluruh badan, terapi microcurrent sering advantageously digunakan untuk kawasan badan yang berganda pada masa yang sama. Sebagai contoh, mengambil kes seorang pesakit dengan sakit belakang, sakit leher dan sakit lutut selepas kecederaan sukan atau kemalangan kereta. Ia akan menjadi ideal untuk dapat memohon rawatan 4-pad ke belakang, pad tambahan pada lutut dan juga dapat menggunakan elektrod siasatan untuk melegakan kesakitan leher, semua pada masa yang sama. Peranti Superior mempunyai empat saluran output untuk membolehkan fleksibiliti ini rawatan.
Salah satu gaya yang paling berguna rawatan pad dipanggil interferential elektro-terapi.

Ini adalah empat pad set-up, dengan setiap set dua pad ditetapkan kepada frekuensi yang sedikit berbeza. Arus Interferential mempunyai kelebihan untuk penembusan yang lebih luas dan lebih mendalam ke dalam tisu sasaran badan. Ia mengambil masa dua saluran output peranti anda untuk mewujudkan satu corak interferential. Satu unit empat saluran akan membolehkan dua daripada empat-pad set-up, yang sering dipanggil dalam amalan klinikal. Beberapa contoh aplikasi tambahan akan menjadi rawatan kedua-dua lutut, neuropati periferal, fibromyalgia atau rawatan serentak dua atau lebih ramai pesakit. Lihat untuk peranti dengan keupayaan interferential benar, menawarkan kedua-dua milliamp dan microcurrent output.

KAWALAN kekutuban

Salah satu kelemahan yang paling teruk kepada banyak stimulator microcurrent adalah kekurangan kawalan ke atas kutub semasa. Hukum Kekutuban adalah prinsip sejagat biologi dan fizik yang memerlukan rangsangan tenaga yang berkesan kepada tubuh badan manusia untuk menjadi sesuai dengan polarisasi semula jadi. Dalam kerjaya pengajaran saya, saya telah mendapati bahawa dalam majoriti kali pengamal telah melaporkan kegagalan klinikal atau aggravations kepada saya, polarisasi betul elektrod rawatan telah tidak digunakan. Sekali lagi, dalam usaha untuk memudahkan penggunaan elektro-terapi, banyak pengeluar telah hanya ditawarkan dwifasa (seli kutub) arus tetap. Arus tersebut adalah sesuai untuk penyebaran tempatan kawasan penuh semangat disekat, tetapi tidak begitu berkesan untuk gangguan daripada kaki, akupunktur rawatan meridian dan keseimbangan, neuropati dan sakit kepala. Dalam kes ini, arus rawatan polarisasi betul adalah penting. Saya tidak mencadangkan pembelian mana-mana peranti microcurrent yang tidak mempunyai kekutuban laras.

MODULATION DAN PENGINAPAN

Salah satu faktor klinikal mesti berurusan dalam memohon apa-apa bentuk rangsangan kepada badan adalah penginapan. Ini adalah kecenderungan badan untuk cepat menyesuaikan diri, dan dengan itu menghilangkan, apa-apa input berulang-ulang. Inilah yang berlaku di sebuah restoran bising - anda dengan cepat terhenti menjadi sedar bunyi latar belakang. Jika beberapa bunyi yang luar biasa dan baru sampai ke telinga anda, walau bagaimanapun, anda akan lagi duduk dan mengambil notis, kerana ia adalah berlepas dari pesawat tanpa pemandu yang telah ditempatkan ke. Ini bunyi baru yang menarik perhatian anda adalah satu bentuk modulasi, atau gangguan pengulangan.

Prinsip ini adalah penting untuk memahami dalam amalan elektro-terapi juga. Kebanyakan peranti microcurrent hanya menawarkan arus berulang-ulang. Apabila kekerapan dan intensiti dipilih, yang akan berterusan untuk tempoh rawatan. Sebagai hanya menjelaskan, badan itu mungkin untuk menampung, dan ini menjadikan kebanyakan rawatan yang tidak berkesan. Saya cadangkan membeli peranti yang menawarkan beberapa jenis modulasi semasa yang membantu mencegah penginapan. Terdapat beberapa corak modulasi berharga, ada yang lebih baik untuk keadaan yang teruk, dan ada yang lebih baik untuk sensitif, pesakit kronik. Peranti yang memilih modulasi sesuai secara automatik akan membuat operasi mudah.

Pratetap RAWATAN untuk kemudahan penggunaan

Seperti yang anda lihat dari membaca sejauh ini, terdapat banyak pembolehubah untuk memahami dalam menggunakan rawatan microcurrent berkesan. Anda boleh menjadi technophobe yang tidak mahu untuk menyelidiki yang jauh ke dalam kajian parameter elektronik dan bagaimana untuk memilih mereka untuk setiap persembahan klinikal. Berita baik adalah bahawa sesetengah peranti wujud yang hanya boleh diprogramkan melalui pratetap. Teknologi mikropemproses peranti yang unggul membolehkan satu set klinikal berkesan parameter, termasuk kekerapan betul, kekutuban, intensiti, modulasi, bentuk gelombang, dan lain-lain, untuk dipilih dengan satu tindakan, seperti menekan butang. Mencari peranti yang menawarkan pelbagai protokol rawatan ditetapkan, tetapi juga membolehkan anda untuk menyesuaikan pratetap jika anda mahu.

Sebagai kemahiran dan keyakinan anda berkembang, anda mungkin akan mahu dapat untuk menubuhkan pratetap anda sendiri atau mengubah mereka diprogramkan oleh pengeluar.

LATIHAN DAN SOKONGAN - FAKTOR PENTING!

Akhirnya, salah satu faktor yang paling penting dalam perbincangan ini adalah jumlah dan kualiti sokongan dan latihan anda akan menerima daripada syarikat menjual anda peranti anda. Seperti yang dinyatakan sebelum ini, beberapa syarikat mempunyai pengetahuan atau sengaja berbuat secukupnya melatih orang membeli peranti elektro-terapi daripada mereka. Dalam kebanyakan kes, jurujual hanya mempunyai pengetahuan tidak lengkap diri mereka sendiri, dan sekali komisen beliau telah diraih, tidak cenderung untuk meneruskan hubungan pembelajaran. Tanya mana-mana jurujual yang ingin menjual alat microcurrent apa jenis program latihan syarikatnya menawarkan, terutama selepas jualan selesai. Bahan-bahan latihan yang baik, sokongan peribadi, akses untuk membantu dan seminar dan taklimat yang dijalankan mempunyai nilai yang amat besar, dan program yang baik seperti ini berpotensi bernilai beribu-ribu dolar untuk anda meningkatkan pendapatan melalui kejayaan klinikal yang lebih besar dan yang terhasil rujukan pesakit baru.

Gabungan, peranti canggih serba boleh dengan ciri-ciri yang dicadangkan di atas dan latihan dan program sokongan yang komprehensif akan pergi jauh untuk memastikan kejayaan klinikal dan perniagaan anda. Walaupun anda mungkin membayar lebih untuk peranti dan program latihan yang unggul, perbezaan ini akan kembali kepada anda banyak, berkali-kali, dan benar-benar satu pelaburan yang bijak dan bukannya perbelanjaan. Malah, pelaburan wang dan masa ke dalam memperoleh dan belajar menggunakan perangsang microcurrent kualiti adalah contoh ikutan yang baik leverage perniagaan. Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan atau komen mengenai esei ini, anda boleh e-mel saya di e-mel hubungan di bawah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar