Bagaimana untuk Penyembuhan Kulat Nail Dengan Remedy Home

Bagaimana untuk Penyembuhan Kulat Nail Dengan Remedy Home

Jika anda mempunyai kulat kuku anda mungkin menyedari bahawa ia tidak begitu mudah untuk menghilangkan off. Anda mungkin telah dijangkiti atau anda boleh menjadi pesakit masa yang panjang.

Yang benar adalah jangkitan kulat kuku adalah sukar untuk mengubati. Walaupun dengan ubat jangkitan boleh menjadi kronik dan berterusan. Ada yang terpaksa hidup dengan keadaan ini bagi sebahagian besar daripada kehidupan mereka. Aku telah melihat seorang wanita yang menderita selama 20 tahun yang lalu.

Tanda-tanda adalah perubahan warna yang gelap atau kuning kuku dan kadang-kadang kuku menjadi luar biasa rapuh dan tebal. Selalunya tidak ada rasa sakit.

Terdapat pelbagai pilihan rawatan. Jenis yang paling biasa rawatan adalah dengan menggunakan salap topikal anti kulat atau kuku varnis berubat. Jika jangkitan kulat anda adalah sederhana maka ini boleh bekerja tetapi jika jangkitan anda teruk maka anda mungkin perlu memilih lisan anti ubat kulat.

Ubat makan adalah kaedah yang lebih berkesan untuk merawat kulat kuku. Kelemahan dengan ubatan secara oral adalah bahawa mereka adalah agak toksik kepada sistem badan. Berlebihan atau penggunaan yang berpanjangan boleh menyebabkan kerosakan hati pada orang-orang tertentu. Saya telah mengenali kes-kes di mana doktor enggan menetapkan tertentu anti kulat oral kerana risiko kepada pesakit terlalu mahal.

Kedua-dua ubat topikal dan oral biasanya perlu diteruskan selama 3 hingga 6 bulan untuk ia berkesan.

Ubat alternatif untuk mengubati kulat kuku adalah dengan menggunakan cuka.

Kaedah untuk menggunakan cuka:

- Pertama, menggunakan fail kuku untuk memfailkan bawah kuku anda terjejas hanya cukup untuk mendedahkan lapisan atas jangkitan kulat. Adakah ini setiap kali sebelum anda berjemur di bawah kuku anda dalam cuka. Ingat untuk membasmi fail kuku dengan membasmi kuman alkohol sebelum dan selepas anda menggunakannya. Ini adalah untuk mengelakkan kemungkinan sebarang kulat ditinggalkan pada fail dan menjangkiti semula kuku anda pada kali seterusnya anda menggunakannya.

- Kedua, tuangkan sedikit cuka dicairkan ke dalam mangkuk dan rendam kuku anda terlibat di dalamnya selama 10 minit. Adakah ini dua kali sehari.

- Ketiga, yang akan sembuh sepenuhnya anda perlu terus rejim ini untuk sekurang-kurangnya 3 bulan.

Penggunaan cuka adalah ubat rumah lama dan berkesan dalam kebanyakan kes kulat kuku. Ia juga adalah murah dan selamat. Oleh itu, cuba sendiri!

Anda akan dapat melihat beberapa penambahbaikan dalam beberapa minggu. Perkara yang paling penting adalah untuk menjadi rajin dan melakukannya dua kali setiap hari.

Walau bagaimanapun untuk peratusan kecil orang cuka tidak berfungsi. Jika anda melihat ada peningkatan selepas sebulan maka anda harus mempertimbangkan remedi lain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar