10 Pantas Kulat kuku Pemulihan Home

10 Pantas Kulat kuku Pemulihan Home

Terdapat banyak ubat-ubat kulat kuku rumah yang ada. Kulat kuku adalah disebabkan oleh jangkitan menyumbang kepada Onychomycosis. Ini akan menyebabkan peningkatan dalam kulat, yang membuat kuku keras dan membawa kepada perubahan warna hodoh. Rehat dalam kuku atau luka kecil serta memakai kasut yang lembap dan kejutan boleh menyebabkan kulat kuku. Mengelupas berlaku dan begitu juga bau busuk membentuk pada kuku. Kulat boleh dirawat dengan rawatan rumah kulat kuku.

Ubat rumah untuk kulat kuku

Listerine pencuci mulut boleh merawat kulat kuku. Anda mesti rendam kaki anda dalam pencuci mulut kira-kira dua puluh minit setiap hari.
Campurkan cuka dan air dalam jumlah yang sama sambil menikmati kuku anda selama lima belas hingga dua puluh minit setiap hari. Pastikan anda mengeringkan kuku anda off sepenuhnya selepas rawatan ini. Rawatan ini tidak berkesan melainkan jika dilakukan secara minimum selama dua bulan.
Rendam kaki anda dalam menggosok alkohol selama dua puluh minit setiap hari.
Hidrogen peroksida dicampur dengan air boleh digunakan untuk merendam kuku anda kira-kira lima belas minit setiap hari.
Menukar diet anda. Termasuk makanan seperti kefir dan yogurt akan membantu badan anda secara dalaman dalam memerangkap kuku anda kulat.
Buat pes keluar dari air dan serbuk kunyit. Memohon pes ini pada kuku anda. Bilas pes kira apabila ia kering dan jangan lupa untuk mengeringkan kaki anda.
Rendam kapas dalam limejuice dan gosok kuku dijangkiti.
Potong bawang sambil menggosok kuku dijangkiti bawang untuk tempoh yang panjang.
Membasuh kaki anda selepas berjalan di kawasan awam boleh membantu dalam mencegah kulat kuku jari kaki.
Jangan berkongsi washcloths, kasut, atau apa-apa barang-barang peribadi lain dengan orang-orang yang sudah mengalami kuku kulat
Jika senarai di atas kelihatan membosankan dan meletihkan, anda boleh mencuba produk, yang mengandungi semua bahan-bahan semula jadi. Tidak ada merendam kuku anda untuk tempoh yang lama dengan rawatan selama berbulan-bulan dalam merawat kulat kuku. Semua rawatan rumah kulat kuku asli harus terdiri daripada produk-produk seperti pokok teh dan minyak badam, yang pelembab semulajadi serta antiseptik. Minyak serai adalah satu lagi ramuan semula jadi, yang membantu dengan keadaan kulit.

Jika anda mahu tidak produk yang tidak mengambil sebahagian besar masa anda dalam memerangi kuku jari atau kulat kuku jari kaki dan tidak sesuatu yang berbau tugas yang tidak sihat serta busuk, anda boleh memulakan produk yang semula jadi dalam mewujudkan ubat rumah cendawan semula jadi anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar